Het verbeteren van horeca teams ging niet over één nacht ijs.

Het is niet leuk om te erkennen, maar wel de waarheid. Het duurde allemaal veel langer dan ik had gehoopt.

Joris Rood
eitje

--

Photo by Brooke Cagle on Unsplash

Het is ondertussen alweer bijna vier jaar geleden. Het moment dat ik mij besefte dat de manier waarop horecateams met elkaar communiceerde, nog wel erg veel ruimte overliet voor verbetering. Toen was eitje nog niet meer dan een idee in mijn hoofd. Ha wat zeg ik, het had zelfs nog geen eens een naam. Maar zelfs nadat er eenmaal een gedreven team bij elkaar stond, het concept meerdere keren helemaal was uitgetekend en er al flink was getest, duurde het allemaal toch nog een stuk langer dan ik had gehoopt. Wij hadden het wel een beetje onderschat hoeveel werk het zou zijn een product af te leveren dat multi-platform werkt, zonder bugs draait en aan alle wensen van de gebruiker voldoet. Als wij van te voren hadden geweten hoeveel werk dit was geweest en welke problemen wij allemaal zouden ervaren, waren wij hier waarschijnlijk nooit aan begonnen. Gelukkig leren wij ook van onze fouten en blijkt het echt waar te zijn dat je product nooit af is.

Nu is misschien de belangrijkste les ook wel dat je product op dag één helemaal niet fantastisch hoeft te zijn en prijzen wij ons gelukkig dat wij met de hulp van vele horeca zaken ons platform steeds verder hebben kunnen uitbouwen. Zo hebben wij eitje de afgelopen maanden steeds weer een stapje verder kunnen brengen en kwam er naast het meest gemakkelijke rooster-platform ook een mogelijkheid om je horecateam geautomatiseerd in te werken. Daarnaast had het eerste deel van onze sociale functies een paar maanden geleden al een grote lik verf gekregen, maar bleef er door de maanden heen toch altijd nog één functie waar wij ons een beetje voor schaamde. Het gebruiken van de chat functionaliteit gaf namelijk nooit de ervaring die wij nastreven bij eitje.

Daarom namen wij ons begin 2019 één ding voor: De chat functionaliteit in eitje zou net zo lang liefde krijgen tot wij hier wel blij mee zouden zijn. Na een eerste update waarmee wij ervoor zorgde dat de berichten veel slimmer werden opgehaald kwam afgelopen week het echte werk uit. Hierin hebben wij niet alleen gefocust op het leveren van een snelle en betrouwbare chat ervaring, maar kun je nu ook gemakkelijk meerdere teams tegelijk aan sturen. Dit is vooral handig voor de managers en eigenaren van verschillende bedrijven, je kunt namelijk vanuit hetzelfde account al je teams bereiken zonder te wisselen tussen de verschillende vestigingen.

Al met al zetten wij hierbij weer een stap verder in de richting om het managen van je horecateam makkelijker dan ooit te maken. Nu is het natuurlijk nog wachten op de dag dat jij één op één met je teamleden kan kletsen. Maarja, er moet natuurlijk ook iets over blijven om naar toe te werken.

Cheers, Joris

eitje heeft één doel: Het leven van een horeca manager makkelijk maken. Wij schrijven wekelijks verhalen over onze reis naar 1.000 horeca zaken, maar werken nog harder aan geweldige oplossingen voor jou en je team. Ben jij benieuwd wat wij allemaal voor jou kunnen betekenen? Kijk dan eens op www.eitje-app.nl

--

--

Editor for

ondernemen, denken, doen, uitzoeken, idioot. (not in that particular order) www.eitje-app.nl